Kupujący może składać Sprzedawcy reklamacje dotyczące zawartej Umowy pod adresem kontakt@enerma.pl lub w formie pisemnej na adres Sprzedawcy (jak wyżej). Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej: imię, nazwisko, adres, adres e-mail Kupującego, datę zawarcia Umowy stanowiącej podstawę reklamacji, przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Kupującego, wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację.
Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedający zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie. Wszystkie przesyłki są ubezpieczone i w związku z tym przy uszkodzeniach mechanicznych towaru zaleca się dołączenie do zgłoszenia reklamacyjnego protokołu szkody spisanego przez kuriera przy odbiorze przesyłki, albo w ciągu 7 dni od przyjęcia przesyłki. W tym przypadku sugeruje się także dołączenie do zgłoszenia reklamacyjnego fotografii uszkodzeń. Wyżej wymienione dokumenty wymagane są przez firmę kurierską, która rozpatruje te reklamacje, jednakże nie są warunkiem koniecznym do zgłoszenia przez Kupującego reklamacji do Sprzedawcy.
Sugeruje się, aby reklamowany towar pozostał do czasu rozpatrzenia reklamacji u Kupującego. Po rozpatrzeniu reklamacji Sprzedawca każdorazowo uzgodni z Kupującym sposób odebrania reklamowanego towaru.
Sprzedawca nie przyjmuje niezamówionych przesyłek za pobraniem.
Sprzedawca rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci.
Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Kupującego adres e-mail bądź na adres poczty tradycyjnej.
Jeżeli Sprzedawca nie uznał reklamacji Kupującego, Kupujący może zwrócić się o rozstrzygnięcie jego sprawy do sądu powszechnego, albo zwrócić się o mediację do sądu polubownego np. do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego przy właściwym miejscowo dla Konsumenta Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej. W celu wszczęcia procedury mediacyjnej lub polubownego rozstrzygania sporu należy złożyć odpowiedni wniosek. Formularze wniosków dostępne są w sekretariatach każdego sądu polubownego lub na stronach internetowych Wojewódzkich Inspektorów Inspekcji Handlowych. Postępowanie przed sądem polubownym jest co do zasady bezpłatne.
Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się również pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
Prawo Kupującego do odstąpienia od umowy
W ciągu 14 dni od otrzymania nabytej rzeczy, Kupujący może odstąpić od umowy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny. W takim przypadku Sprzedawca zwróci wszystkie otrzymane od Kupującego płatności, przy czym jeżeli Kupujący wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Aby odstąpić od umowy zawartej poprzez sklep internetowy firmy ENERMA należy złożyć Sprzedawcy stosowne oświadczenie woli przed upływem 14 dni, pisząc na adres e-mail: kontakt@enerma.pl. Kupujący może skorzystać ze wzoru odstąpienia od umowy, podanego poniżej (podpisane oswiadczenie prosimy dołączyć do zwracanego towaru).
Przesyłkę należy nadać na adres:
ENERMA
ul.Zakopiańska 171
30-435 Kraków
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy (wzór poniżej):
(Oświadczenie to należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Dane sprzedawcy:
ENERMA
ul.Zakopiańska 171
30-435 Kraków
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem
przedsiębiorstwa
Ja……………………………….niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następującej/ych towarów: ……….………………………………………………………………………………………………………….,
numer zamówienia:……………………………………… .
Data zawarcia umowy to ………………………………………., data odbioru ……………………………………………….… .
Imię i nazwisko………………………………………………………….
Adres …..…………………….……..…………………………………….
Data………………………………………………………………………….
…….……………………………………………………………………
Podpis (tylko jeżeli formularz jest wysłany w wersji papierowej)
W przypadku odstąpienia od Umowy koszty dostawy zwracanego towaru ponosi Kupujący.